Thursday 7 March 2013

Cherita Bandar hatyai part 3 (Ice Dome).

Hai...
Salam.. sahabat-sahabat semua..
Amacam, setelah membaca cherita bandar Hatyai Part 1 dan Part 2..??
Ada, masalah atau konfius tentang perjalanannya ka atau ada apa-apa info yang mahu dikongsi bersama aku.. :) kalau ada sila tinggalkan comment anda ok... InsyAllah aku akan balas..


Ok, Hari ini aku akan story atau share sikit salah satu tarikan yang agak boleh kita layan la..
Dari bandar Hatyai ini.. salah satunya adalah HATYAI ICE DOME!. hatyai ice dome ini berdekatan dengan pintu masuk Taman hatyai atau Hatyai park. dekat situ jugak ada tasik dengan ikan koi yang agak besar-besar dan hatyai park cable car. harga dalam 200baht (20.00MYR) murahkan?! Josh,lina dan caren!
hahahaha.. (Nama-nama yang aku sebut tadi adalah joliboca crew yang ikut aku sepanjang jelajah bumi gajah putih).sambung balik, sebenarnya aku tak naik pown Hat yai cable car, kerana was-was akan tiketnya,
HEH?? mana you tau harga tiketnya?? ok-ok rilek... sebenarnya selepas pulang ke langkawi dan masa aku tengah dok tulis story ini.. tetiba keluar iklan dari tripadvisor, harga hatyai cable car rm20.00. Terkedu la aku.. Huishh kenapa la, Tak survey awal-awal.. Menyesal pown ada..
never mind lah... Benda dah lepas ,jangan dikenang.. Betul tak..
so, aku ada snap beberapa keping pic, yang tak seberapa niehh... untuk semua tatapan umum.. hehhee..










 P/s: kalau nak tahu infi lanjut pasal Ice dome boleh click dekat link ini :-
http://www.hatyaiicedome.com/index.php/en






Joliboca Crew from left joshua tan,lina,caren and me (ariff aka boy).


Pintu masuk hat yai park.





 Hah, ok tak.... sorry la gambar agak teruk sikit.... biasa la, bila dalam tempat sejuk dan gelap sikit..
camera aku atau nama manja dia nikonian niehh meragam.. sejuk dan beku huhuhu..
anyway, aku sambung sikit lagi story ini...

Kalau dari bandar hatyai, lebih kurang 10-15minit naik tuk-tuk (teksi pikap),lebih kurang 100baht(10.00MYR),ja... :) tapi kalau yang pandai main harga dengan driver, boleh try la..
maybe boleh kurang sikit-sikit.....dan harga untuk memasuk Hatyai ice dome adalah Dewasa 300Baht (30.00MYR),manakala Kanak-kanak 200Baht(20.00MYR). dia bagi jacket tebal satu ja..
dan peringatan untuk sahabat-sahabat semua la... jangan lupa pakai seluar panjang dan stoking ok.. sejuk sangat beb.. dalam 15 darjah celcius.. Freeezzeerrrrrrr.........

Apa yang ada di dalamnya:-
sila click di link yang aku sediakan dibawah..
http://www.hatyaiicedome.com

Oklahhh........ aku dah selesai tugas meracun,kongsi info dan bagi semangat untuk semua....
tiba masa untuk aku tamat disini dulu ok...
Nantikan Cherita Bandar Hatyai Part 4 (Floating Market).
Kop khun Kap (Bahasa Thailand) @ Terima Kasih...
Assalamualaikum..
Ariff ismail.


No comments:

Post a Comment