Saturday 24 August 2013

Cherita bandar chiang mai part 2.

Salam all, how you feel today... Good or not??
Oklah,anyway! aku akan story sikit hari kedua di bandar chiang mai.
hari kedua,aku punya aktiviti p Elephant farm atau ladang gajah.
mengambil dalam masa dari the imperial mae ping hotel ke mae taeng elephant farm lebih kurang 1jam 30 minit macam tuh... dan entry fee nak masuk rm150.00 (1500.00 baht). apa yang ada?
macam2 la... nnt kita layan gambar di bawah ok...
Sepanjang perjalanan kami disana. banyak jugak aku tengok keadaan perbezaan antara malaysia dan thailand. aku nak explain agak susah jugak! kena tengok dengan mata sendiri lah senang cerita.! hehhehe sorry la no...
Actually banyak elephant farm di chiang mai nieh, yang popular la:-

  • Pantara elephant farm.
  • Baan chang elephant park.
  • Eddy elephant chiang mai.
  • Chok chai elephant park.
Kerana sudah penuh tempat-tempat yang aku sebut td, so tour guide(nama dia khui) aku bawa p Mae taeng elephant farm.
ok jugak la... tempat dia.. kerana agak pendalaman sikit dan yang paling PENTING! Toilet dia bersih.. hahahahahah... ramai jugak tourist yg datang memang padat beb...! aktiviti yang boleh kita layan disana mmmm... naik kereta lembu (ox cart), menunggang gajah (elephant ride),makan tengahhari (Lunch time!) and rakit buluh (rafting). apa dapat hampa semua?? best?? for me no comment.. :)

Btw kita layan pic ok..... cerita panjang pon tak guna jugak..!kan.

Tour punya transport.. best oooo!

Welcome to mae taeng elephant farm.












ada berani.. mau naik nieh.. ahhhaha

so, dah tengok... macam mana?? ok tak..
niehh aktiviti pertama aku.. selama 4 jam. after that aku akan story next trip long neck.. ok...
kalau ada apa soalan or nak share sedikit info leh comment dibawah tuh ok...

as'salam... bye..

Terima kasih
Ariff ismail.

No comments:

Post a Comment